Вік молодших школярів - вік загостреної чутливості. Перехід від дитсадкового милування, відчуття своєї унікальності до шкільної відповідальності та критики – складний для багатьох дітей. Перший клас школи, як мінімум, є адаптаційним, перехідним на фізіологічному, емоційному, інтелектуальному та соціальному рівнях розвитку дитини. Під час будь-якого адаптаційного процесу для дитини важливим є ресурс, підтримка і авторитет «ведення», адже дитина дуже чутлива та уважна до того, хто стає для неї опорою. Перший Учитель є шкільним «психологічним коконом», який може допомогти зміцнити, проявитися і розкритися потенціалу дитини. Важливо, щоб перший учитель давав приклад авторитетності (поваги, усвідомлення свого місця, емоційної компетентності та зрілості), а не авторитарності (тиску, емоційної оцінки та нав`язування правил). Наша задача – батьків, учителів, психологів – допомогти дитині зберегти контакт з його потенціалом і допомогти зняти ті прошарки, які вже з`явилися – оцінки, переконання тощо, які від нього відділяють. Коли ми робимо акцент на помилках - акцентуємо увагу на цих «розколинах», коли ми звертаємо увагу на успіхи, на реальні досягнення, на те що в дитині або в дорослій людині цілісно – ми зміцнюємо контакт з потенціалом. |
Дивитися повністю
Як допомогти дитині-першокласнику адаптуватися до школи
http://mamovediya.com.ua/1278_yak-dopomogti-ditini-pershoklasnikou-adaptouvatisya-do-shkoli.html
Як навчити дитину спілкуватися з однолітками?
http://promatronu.ru/diti/506-jak-navchiti-ditinu-spilkuvatisja-z-odnolitkami.html
Як подолати батьківські страхи перед школою
http://kuchka.info/batkivski-zbory-na-temu-vasha-dytyna-na-porozi-yunosti.html