Мій педагогічний досвід
Тема. «Активні стратегії навчання як основні засоби розвитку
функціональної грамотності в учнів початкових класів».
Сучасному суспільству необхідна функціонально грамотна особистість, яка вміє працювати на результат, здатна вступати у відносини із зовнішнім середовищем і максимально швидко адаптуватися й функціонувати в ньому. Функціонально грамотна особистість - це людина самостійна, яка пізнає світ і вміє жити серед людей, володіє певними якостями та ключовими компетенціями. Відомо, що до 70% особистісних якостей закладається в початковій школі. У молодших школярів формуються такі базові навички, як вміння читати, писати, вирішувати, слухати й говорити. Саме тому завданням моєї педагогічної діяльності є орієнтир на:
|
Актуальність. В умовах трансформації змісту освіти в Україні одним із пріоритетних завдань нової школи стає виховання компетентного випускника початкової школи. За словами Лілії Гриневич, «діти мають здобути уміння і компетентності ХХІ століття, які узгоджені країнами Європейського союзу і які сьогодні потрібні сучасному українцю». Становлення повноцінної особистості вимагає певного рівня освоєних знань та сформованих навичок, тобто володіння «функціональною грамотністю». Питання грамотності є своєрідною призмою, крізь яку найбільш чітко і повно проглядається все коло завдань, що стоять сьогодні перед учителями початкових класів. Грамотність — показник загального розвитку дитини. Уміти грамотно писати та говорити - життєва необхідність. Грамотна людина без труднощів напише заяву чи листа, занотує почуте або прочитане. Вона, безперечно, скрізь працюватиме краще, продуктивніше. У реальному педагогічному процесі виявляються такі недоліки функціональної грамотності особистості, як невміння застосовувати знання і уміння на практиці, низький рівень писемної та мовленнєвої культури, пасивне читання (небажання дітей читати), нездатність аргументувати і відстоювати власну позицію та інше. Вважаю цю тему на сучасному етапі надзвичайно актуальною. |
Дивитися повністю