z школярик,сайт Алли Мащенко
Ласкаво просимо на сайт Z школярик заступника директора з НВР ЗОШ №5 Мащенко Алли Юріївни, м.Бахмут Донецька область (Україна)

Досвід роботи

Мій педагогічний досвід

 

 

Тема. «Активні стратегії навчання як основні засоби розвитку

функціональної грамотності в учнів початкових класів».

     

      Сучасному суспільству необхідна  функціонально грамотна   особистість,  яка  вміє працювати на результат,  здатна  вступати у відносини із зовнішнім  середовищем  і максимально швидко адаптуватися й функціонувати в ньому. 

         Функціонально    грамотна    особистість -    це    людина самостійна,  яка  пізнає світ  і   вміє   жити   серед  людей, володіє певними якостями та ключовими  компетенціями.  Відомо,  що  до 70%  особистісних якостей закладається в початковій школі.  У молодших школярів формуються  такі базові навички, як вміння читати, писати, вирішувати, слухати й говорити.
Але кожній дитині, яка входить  у  цей складний і суперечливий світ, необхідні  ще певні навички мислення - уміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, вирішувати проблеми, здатність до самовдосконалення і вміння дати адекватну самооцінку, бути відповідальним, самостійним, творити і співпрацювати.

    Саме тому  завданням  моєї педагогічної діяльності  є орієнтир на:

  • -  особистісні досягнення моїх учнів;
  • -  готовність та здатність школярів до саморозвитку;
  • -  сформованість мотивації до навчання та пізнання;
  • -  виховання функціонально грамотного та впевненого в собі  випускника початкових класів. 

 

            Актуальність.  

          В умовах трансформації змісту освіти в Україні  одним із пріоритетних  завдань  нової   школи   стає  виховання  компетентного випускника  початкової школи. 

       За словами Лілії Гриневич, «діти мають здобути уміння і компетентності ХХІ століття, які узгоджені країнами Європейського союзу і які сьогодні потрібні сучасному українцю». Становлення повноцінної  особистості вимагає певного рівня освоєних знань та сформованих навичок, тобто володіння «функціональною грамотністю».  Питання грамотності є своєрідною призмою,  крізь яку найбільш чітко і повно проглядається все коло завдань, що стоять сьогодні перед учителями початкових класів.  Грамотність  —  показник  загального розвитку дитини.   Уміти грамотно писати та говорити -  життєва необхідність.  Грамотна людина без труднощів напише заяву чи листа, зано­тує почуте або прочитане.  Вона, безперечно, скрізь працюватиме краще,  продуктивніше.

        У реальному педагогічному процесі виявляються такі недоліки функціональної грамотності особистості,  як невміння застосовувати знання і уміння на практиці,  низький рівень писемної та мовленнєвої культури, пасивне читання (небажання дітей читати),  нездатність аргументувати і відстоювати власну позицію та інше. 

      Вважаю цю тему на сучасному етапі надзвичайно актуальною.

 

Дивитися  повністю 

 

 

 

П`ятниця, 26.04.2024, 04:07
Вітаю Вас Гість

Пошук

Вхід на сайт

Наше опитування

Ви зайшли на сайт як

Всего ответов: 7

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міні-чат