z школярик,сайт Алли Мащенко
Ласкаво просимо на сайт Z школярик заступника директора з НВР ЗОШ №5 Мащенко Алли Юріївни, м.Бахмут Донецька область (Україна)

Навчальний модуль

Любий друже!

          Пропаную  тобі екскурсію на будівництво текстів та пісень «Дивовижна природа України».  Вона допоможе закріпити знання з теми «Текст», відчути себе справжнім будівельником текстів-описів, текстів – розповідей та текстів – міркувань, звернути увагу на характерні ознаки текстів різних типів,  збагатити словниковий запас,  ознайомитися з  дивовижною  природою  України, зануритися у чарівний світ українських пісень, перевірити свої  знання з предметів Українська мова та Природознавство.      

        Щоб подорож була цікавою та корисною, візьми з собою бажання, увагу та наполегливість.

Отже, починаємо нашу  екскурсію!

 

Конструктор уроку.

І.  Майданчик « Цікава розминка».

ІІ.  Майданчик « Міцний фундамент».

ІІІ. Майданчик « Нова будівля».

ІV. Майданчик «Будівля  текстів».

V. Майстерня архитектора.

VI. Подарунок для розумника.

 

Джерела додаткової  інформації:

  1.     https://www.youtube.com/watch?v=zV6Ln0F7U0k
  2.       https://www.youtube.com/watch?v=46GRicp0nWI
  3.      https://www.youtube.com/watch?v=d0Ar5tuGV10
  4.       https://www.youtube.com/watch?v=d0Ar5tuGV10
  5.     https://www.youtube.com/watch?v=B1GYPw4gQJQ
  6.       https://www.youtube.com/watch?v=JJiZZlGUo0o
  7.     https://www.youtube.com/watch?v=kwl8KwxEB2w
  8.       https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk
  9.       http://4book.org/uchebniki-ukraina/4-klass/1936-ukrajinska-mova-4-klas-zakharijchuk-2015
  10.     http://pidruchnyk.com.ua/677-prirodoznavstvo-glberg-sak-4-klas.html
  11.     https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM
  12.      https://www.youtube.com/watch?v=Bn62Lf032XI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.  Майданчик « Цікава розминка».

   -  Підготуйся для сприймання навчального матеріалу. Виконай послідовно такі вправи:

       1. Пальчикова розминка.

https://www.youtube.com/watch?v=zV6Ln0F7U0k

       2. Тренуємо пам’ять.

https://www.youtube.com/watch?v=46GRicp0nWI

                               

 

 

 

 

 

 

(Повернутися до Конструктора уроку)

 

ІІ.  Майданчик « Міцний фундамент» .

  • Будь – яка споруда не може існувати без міцного фундаменту.   Саме  тому,  тобі потрібні міцні знання з попередніх тем, щоб  впевненно  будувати країну Знань.    Наступне завдання допоможе перевірити,  чи добре ти опанував попередні теми? Чи міцні в тебе знання?
  • Виконай  тест з української мови та природознавства.

Українська мова Тема: Т Е К С Т .

http://osh5zavuch.at.ua/tests/0-2-0


        Природознавство Тема. Природа України.

http://osh5zavuch.at.ua/tests/0-5-0

- Повтори матеріал, якщо ти допустив помилки в тесті.

https://www.youtube.com/watch?v=d0Ar5tuGV10

https://www.youtube.com/watch?v=B1GYPw4gQJQ

https://www.youtube.com/watch?v=JJiZZlGUo0o

https://www.youtube.com/watch?v=kwl8KwxEB2w

  • Твій фундамент знань став на багато міцніше, можна рухатися далі.

(Повернутися до Конструктора уроку)

ІІІ. Майданчик « Нова будівля».

  1. Заповни перші два стовпчики таблиці
    Знаю  про типи текстів

    Хочу дізнатися

    Дізнався
         
  2. Каліграфічна хвилинка.
  • Пропиши букву, спиши речення.
  • Зроби звуко-буквений аналіз слову Дзижчить.

     3.Словникова робота.

  • Знайди пару до кожного слова.
  • Запиши їх у зошит.
    Навесні тиждень тижневий
    щотижня весною температурний
    температура температурити веснянка

Фізхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

  • Спробуй  повторити рухи. Не хвилюйся, якщо щось не виходить.

       4. Теоретичний матеріал.

        4.1ТЕКСТ — це група речень, об'єднаних спільним змістом (темою), головною думкою та граматичними засобами.

Тема тексту — це те, про що (або про кого) в ньому йдеться, тобто зміст.

Головна думка тексту — те, заради чого створено текст (задум його автора), те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає (тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного).

Здебільшого текст має заголовок, який виражає його тему або головну думку.

Основні ознаки тексту:

пов’язаність речень за змістом (темою);

наявність головної думки;

розвиток змісту та головної думки в послідовність речень;

зв’язок між реченнями за допомогою займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Зачин готує до сприйняття того, про що йтиметься в тексті. В основній частині розкривається тема тексту (його зміст). Кінцівка — це завершення тексту, своєрідний підсумок усього висловленого.

У розповіді (йдеться про дії особи або предмета, про події, можна поставити питання що відбулося?) будова наступна: зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка.

В описі (йдеться про ознаки предмета або особи) будова наступна: вступ (загальне враження), опис окремих частин, висновок.

У роздумі чи міркуванні (йдеться про причинно-наслідкові зв’язки між явищами, діями, ознаками) будова наступна: вступ, теза, доведення та висновок.

Тема тексту розбивається на мікротеми (основний зміст абзацу), адже кожен текст складається з кількох змістових частин – абзаців ( вони утворюються кількома реченнями, перше речення записуються з нового рядка із від­ступом, при читанні між абзацами роблять довші паузи). Речення, що передає основний зміст абзацу (мікротему), називається тема­тичним.

Стисло й чітко сформульована мікротема — це пункт плану тексту.

  • 4.2 Презентація.

http://osh5zavuch.at.ua/navmodul/3.1-budova_teksta.ppt

  • Виконай завдання.

(Повернутися до Конструктора уроку)

ІV. Майданчик «Будівля  текстів».    

1. Робота з підручником.

http://4book.org/uchebniki-ukraina/4-klass/1936-ukrajinska-mova-4-klas-zakharijchuk-2015

  • Побудуй  текст-опис  за поданим планом (вправа 38, с. 21)
  • Запиши у зошит.

2. Прочитай текст на с. 132-133 у підручнику Природознавство.

http://pidruchnyk.com.ua/677-prirodoznavstvo-glberg-sak-4-klas.html

  • До якого типу відноситься цей текст? За планом  поданим у підручнику склади текст-розповідь про природу своєї місцевості.  Розкажи його матусі.
  • Якщо ти маєш труднощі при виконанні завдань, то прочитай ще раз теоретичний матеріал.  У тебе все вийде.

Гімнастика для очей

https://www.youtube.com/watch?v=6VUds60cYGM

3. Прослухай пісню.

https://www.youtube.com/watch?v=Bn62Lf032XI

  • Які почуття викликала в тебе ця пісня?
  • Які рослини згадуються в пісні?
  • Чи можна пісню вважати  текстом?  Доведи.

(Повернутися до Конструктора уроку)

V. Майстерня архитектора.

  1. Заповни третій  стовпчик  таблиці
    Знаю  про типи текстів

    Хочу дізнатися

    Дізнався
         
  2.   Фінальний контроль.  

http://osh5zavuch.at.ua/tests/0-6-0

(Повернутися до Конструктора уроку)

VI. Подарунок для розумника.

https://www.youtube.com/watch?v=sCkbw0sMMZw

 

(Повернутися до Конструктора уроку)

Вівторок, 21.08.2018, 01:26
Вітаю Вас Гість

Пошук

Вхід на сайт

Наше опитування

Ви зайшли на сайт як

Всего ответов: 6

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міні-чат